martes, 1 de noviembre de 2011

Com utilitzem l’empatia?


Com heu pogut veure en el vídeo, l’empatia es utilitzada per ajudar als altres, encara que aquestos no en demanin l’ajuda. Aquest cas és el de un nen que vol jugar a bàsquet però no pot perquè no hi ha cistella de basquet, llavors els veïns ho veuen i en fabriquen una, tot i que el nen no ho ha demanat.
En el cas educatiu seria un exemple quan un infant, fent algun exercici, li sorgeix alguna problemàtica, però tot i així no demana ajuda al mestre/a, però aquest s’hi apropa i li ofereix, ja que ha vist a un alumnes preocupat a causa de no poder resoldre un problema que se li ha plantejat.
Un altre exemple seria el d’un alumne que ajuda a un altre ha aixecar-se del terra perquè s’ha caigut i s’ha fet mal; el alumne que ajuda, va ha ajudar-lo perquè alguna vegada ell també s’ha caigut, i  sap el mal que fa.
Així doncs, l’empatia l’utilitzem sempre per ajudar als altres, en el seu benefici, encara que ajudant als altres, també podem aprendre nosaltres dels seus errors.

2 comentarios:

  1. Què bonic el vídeo...! l'empatia és potser una de les qualitats més difícils d'aconseguir. És essencial per poder conviure de manera positiva, però a vegades costa posar-se en el lloc dels altres...
    Com a mestra que sóc, crec que és mot important ajudar als nostres infants a entendre millor els altres: a ser empàtics. I com podem aconseguir això? Doncs dialogant molt i, sobretot, sent un exemple a seguir. Si nosaltres no som empàtics, no som comprensius amb els nostres alumnes, ells tampoc ho seran.
    Gràceis a l'empatia aconseguirem evitar molts conflictes i a ser més feliços.

    ResponderEliminar
  2. Estem molt d'acord amb tu, Ariadna, ja que per ensenyar l'empatia, com a mestres, hem de començar per ser empàtics nosaltres mateixos, degut a que, com dius, nosaltres hem de ser un exemple a seguir, però hem de ser un bon exemple a seguir.

    ResponderEliminar